موثرترین تمرینات کاردرمانی برای پارکینسون

تمرینات کاردرمانی پارکینسون

پارکینسون یکی از بیماری های سیستم اعصاب است که اغلب افراد مسن را درگیر می کند. مشخص ترین علامت این بیماری رعشه و لرزش دست ها و پاها است. با توانبخشی پارکینسون در کلنیک کادرمانی می توان توانایی جسمی بیمار را تا حد زیادی افزایش داد. به همین علت، در این مقاله به تمرینات ورزشی در کاردرمانی پارکینسون که یکی از تکنیک های اصلی بهبود علائم این بیماری است، پرداخته ایم. برای دسترسی سریع به تیترها می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

بهترین مرکز کاردرمانی برای پارکینسون در اصفهان

به گفته دکتر احسان ذاکرین، متخصص کاردرمانی، پارکینسون درمان قطعی ندارد. اما طبق سالها تجربه موفق ایشان در این زمینه، توانبخشی بیماران پارکینسون در اصفهان تا حد زیادی توانایی بیمار را بهبود می دهد. برای کاهش علائم این بیماری می توانید به بهترین مرکز کاردرمانی برای پارکینسون مراجعه کنید.

در این مراکز کاردرمانی، بخش مهمی از توانبخشی سالمندان به کمک تمرینات پارکینسون انجام می شود. این تمرینات با توجه به شرایط بیمار و توسط متخصص کاردرمانی پارکینسون طراحی می شوند. برای کاردرمانی در منزل در شهرهای اصفهان و شاهین شهر می توانید از خدمات آقای دکتر ذاکرین، متخصص کاردرمانی در این زمینه بهره مند شوید.

بیشتر بخوانید: توانبخشی ام اس در اصفهان

جهت بهره مندی از تکنیکهای توانبخشی پارکینسون در اصفهان، می توانید از تخصص کاردرمانگران مجرب در کلینیک کاردرمانی و توانبخشی حافظ بهره مند شوید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و رزرو نوبت با شماره ۰۳۱۳۳۳۹۶۲۴۷ تماس بگیرید.

ورزش و کاردرمانی برای پارکینسون

بعضی از تمرینات پارکینسون که معمولا برای توانبخشی پارکینسون در بیشتر افراد سالمند تجویز می شوند، در ادامه آمده است. قبل از انجام این تمرینات به خصوص تمرینات کششی حتما سعی کنید بدن تان را به اندازه کافی گرم کنید.

تمرین ۱

نزدیک به لبه ی یک صندلی ثابت بنشینید. پاها را دراز کنید. به جلو خم شوید و دستان خود را به سمت پاها و جلو بکشید. این کار را سریع انجام دهید. دوباره در حالی که پشت تان صاف است، به جای اول برگردید. این تمرین را ۵ تا ۱۰ مرتبه تکرار کنید.

تمرین 1 برای پارکینسون

تمرین ۲

روی صندلی بنشینید و پشت تان را کاملا تکیه دهید. کف پاهایتان باید کاملا به زمین چسبیده باشد. بعد همزمان سرپنجه پاها را به سمت بالا کشیده و دوباره آنها را پایین بیاورید. این کار را با هر سرعتی که می توانید انجام دهید.

یک بار سرپنجه ها به سمت بالا کشیده شده و یک بار زمین را لمس می کنند. این تمرین را ۱۵ بار انجام دهید. بعد از کمی استراحت دوباره ۱۵ بار این حرکت را تکرار کنید.

تمرین 2 برای پارکینسون

تمرین ۳

به حالت چهار دست و پا روی زمین بنشینید. می توانید برای کاهش فشار به زانوها، زیر زانو حوله یا پتوی نرم بیندازید. دست چپ و پای راست را دراز کنید. کشش را چند ثانیه حفظ کرده و به حالت اول برگردید.

حالا همین کار را برای دست و پای دیگر هم انجام دهید. این تمرین را ۱۰ مرتبه یکی در میان برای دستها و پاهای مخالف تکرار کنید. بعد از کمی استراحت می توانید همین تمرین را دوباره انجام دهید.

تمرین 3 برای پارکینسون

تمرین ۴

بایستید و پاها را به عرض شانه ها باز کنید. نوک پنجه ها را به زمین بچسبانید و پاشنه ها را از زمین جدا کنید. حالا پاشنه ها را به زمین برگردانید و این بار سرپنجه ها را به سمت بالا بکشید. این حرکات را پشت سر هم ۱۰ مرتبه انجام دهید. اگر تعادل تان بهم می خورد، می توانید به دیوار، صندلی یا میز تکیه دهید.

تمرین 4 برای پارکینسون

تمرین ۵

برای بهبود تعادل تان، روی یک توپ بزرگ CP بنشینید. پشت تان را صاف کنید. پاها را به عرض شانه باز کرده و کف پاها را به زمین بچسبانید. به شکل زیر دستها را به صورت کشیده بالا بیاورید. چند ثانیه در این حالت مکث کنید. بعد از کمی استراحت دوباره این تمرین را برای ۱۰-۱۵ مرتبه تکرار کنید.

می توانید روی یک صندلی هم بنشینید و این ورزش را انجام دهید. اما توپ سی پی به دلیل متحرک بودن می تواند به یادگیری حفظ تعادل بدنتان کمک بیشتری کند.

تمرین 5 برای پارکینسون

تمرین ۶

برای تقویت عضلات مرکز بدن، به پشت بخوابید و زانو را به شکل شماره ۱ خم کنید. دستها را کنار بدن قرار دهید. سعی کنید با نیروی کمر، باسن را به شکل شماره ۲ از زمین بلند کنید. باید زانوها، کمر، سینه و گردن در یک راستا (یک خط کج) قرار بگیرند.

چند ثانیه این وضعیت را حفظ کرده و بعد به حالت اولیه برگردید. این تمرین را ۱۰ بار تکرار کنید.

تمرین 6 برای پارکینسون

تمرین ۷

بایستید یا در حالتی که راحت روی صندلی نشسته اید، انگشتان دو دست را در هم قلاب کنید. دستها را بالای سر ببرید و ۱۰ ثانیه مکث کنید. دستها را پایین بیاورید. بعد از کمی استراحت دوباره همین تمرین را ۱۰ مرتبه تکرار کنید. این تمرین کششی به افزایش قدرت و انعطاف پذیری دست هایتان کمک می کند.

تمرین 7 برای پارکینسون

تمرین ۸

روی صندلی بنشینید. دمبل های کوچکی را در دست بگیرید. می توانید به جای دمبل از بطری آب کوچک یا قوطی های کنسرو هم وزن نیز استفاده کنید. به آرامی دست ها را همزمان بالا بیاورید تا روبروی صورت تان قرار بگیرند.

دوباره دستها را پایین ببرید. این تمرین را ۱۰ تا ۱۵ مرتبه پشت سر هم انجام دهید. بعد از کمی استراحت، دوباره این تمرین را تکرار کنید. این تمرین در کاردرمانی دست به تقویت عضلات دست و حفظ حجم عضلات آن کمک می کند.

تمرین 8 برای پارکینسون

برای بهره مندی از تمرینات کاردرمانی و تاثیر آن بر بهبود پارکینسون عزیزانتان می توانید از حرکات گفته شده هر روز استفاده کنید. البته یادتان باشد که نباید کشش اندام ها ناگهانی و بیش از حد توان تان باشد. حتما بدن را موقع تمرینات ورزشی، هیدراته نگه دارید.

یعنی ضمن انجام تمرینات حتما به اندازه کافی آب بنوشید. و در آخر اینکه حتما برای اجرای این تمرینات با کاردرمانگر خود مشورت کنید. همه حرکات ورزشی برای تمام افراد مناسب نیستند.

جهت بهره مندی از تکنیکهای توانبخشی پارکینسون در اصفهان، می توانید از تخصص کاردرمانگران مجرب در کلینیک کاردرمانی و توانبخشی حافظ بهره مند شوید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و رزرو نوبت با شماره ۰۳۱۳۳۳۹۶۲۴۷ تماس بگیرید.

اگر سوالی درباره تمرینات کاردرمانی برای پارکینسون دارید، خوشحال می شویم در بخش نظرات این مقاله، آنها را بپرسید. ما در اسرع وقت به سوالات شما در این زمینه پاسخ می دهیم.

۵/۵ - (۱۴۶ امتیاز)
کلینیک حافظ

کلینیک کاردرمانی و توانبخشی حافظ بعنوان مجهزترین و کاملترین کلینیک کاردرمانی در اصفهان ارائه دهنده خدمات تخصصی توانبخشی در زمینه مشکلات جسمی و ذهنی کودکان و بزرگسالان می باشد. ما در کلینیک حافظ با تخصیص بخشهای درمانی ویژه و مجزا و بکارگیری تیمی حرفه ای از درمانگران، مفتخر به ارائه بهترین خدمات درمانی به مراجعین عزیزی هستیم که از اصفهان و شهرهای اطراف به مرکز ما مراجعه می کنند.

بدون دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *