درمان موثر میوپاتی در اصفهان | کاردرمانی میوپاتی

کاردرمانی میوپاتی

به بیماری های عضلانی که بخاطر ضعف و آتروفی عضلات اسکلتی ایجاد شده اند، در اصطلاح میوپاتی یا بیماری عضله گفته می شود. این بیماری بیشتر در عضلات ران و شانه ها دیده می شود. میوپاتی هم در اطفال و هم در بزرگسالان بروز می کند.
این بیماری با ایجاد نقص در ساختارهای عضله باعث اختلال در عملکرد و انقباض آنها می شوند. خوشبختانه این بیماری چندان شایع نیست. اما پیشرفت و عدم درمان آن می تواند بیمار را فلج کند. متاسفانه درمان قطعی برای میوپاتی وجود ندارد اما می توان با درمانهای موثر جلوی پیشرفت این بیماری را گرفت بطوریکه شخص بتواند زندگی معمولی را ادامه دهد. در این مقاله قصد داریم به علائم، دلایل و روشهای درمان میوپاتی با تکنیکهای توانبخشی در اصفهان بپردازیم. جهت دسترسی سریع تر به بخش های مختلف مقاله می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

بیماریهای عضلانی چه نشانه هایی دارند؟

افرادی که دچار بیماری های عضلانی هستند، معمولا عضله ی درگیر ضعیف شده و نمی تواند عملکرد طبیعی خود را داشته باشد. از علائم میوپاتی در کودکان و بزرگسالان می توان به نشانه های زیر اشاره کرد:

  • خستگی و کمبود انرژی
  • تورم و التهاب عضله
  • گرفتگی عضلات
  • احساس درد و سفتی در عضله
  • اسپاسم و خشکی عضلات
  • آتروفی عضلانی (تحلیل رفتن و نازک شدن عضله)
  • مشکل در بالا رفتن از پله ها
  • کاهش رفلاکس بدن
  • افتادگی پلکها
  • بی حال و بی تفاوت بودن حالت چهره

الگوهای بد راه رفتن شبیه راه رفتن اردکی نیز یکی از علائم میوپاتی در کودکان است. جهت اصلاح الگوی راه رفتن کودکان در اصفهان می توانید از مراکز کاردرمانی کودکان کمک بگیرید.

انواع بیماری میوپاتی و علل آن

براساس شدت بیماری، ممکن است میوپاتی خفیف، متوسط یا شدید باشد. می توان این بیماری را بر اساس منشا آن به دو گروه، میوپاتی مادرزادی و میوپاتی اکتسابی تقسیم بندی کرد:

میوپاتی مادرزادی

این نوع میوپاتی ارثی بوده یا در نتیجه جهش های ژنتیکی ایجاد می شود. به عنوان مثال، دیستروفی عضلانی یک میوپاتی مادرزادی است. میوپاتی مادرزادی از همان بدو تولد وجود دارد و علائم آن تا قبل از ۵ سالگی کودک نمایان می شود. البته ممکن است این علائم در سنین نوجوانی و بزرگسالی خود را نشان بدهند.

میوپاتی اکتسابی

این نوع ضعف ماهیچه ای به خاطر عواملی مثل ابتلا به بیماری های خود ایمنی، التهاب عضله، اختلالات هورمونی، عفونت عضلات، سموم و آفت کش ها ایجاد می شود. عدم تعادل در الکترولیت های بدن و بعضی از بیماری های دیگر نیز می توانند منجر به میوپاتی اکتسابی در بزرگسالان شوند.

میوپاتی عضلانی چه عوارضی دارد؟

عوارض بیماریهای عضلانی بستگی به این دارد که کدام عضله دچار میوپاتی شده باشد. به طور کلی، کسانی که دچار میوپاتی شدید هستند، نمی توانند انگشتان پا یا خود پا را تکان داده و فلج می شوند. از دیگر عوارض بیماری عضله ها در کودکان و بزرگسالان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مشکل در بلع غذا
  • اختلال در تکلم و لکنت زبان
  • گودی کمر
  • تاخیر حرکتی کودکان
  • تغییر شکل استخوانها به دلیل ضعف عضلات

همچنین در این افراد، انبساط در عضله منقبض شده بسیار کند و طولانی می شود. مثلا مشت گره شده بیشتر از حد عادی طول می کشد تا باز شود.

عوارض میوپاتی عضلانی

برای درمان میوپاتی و علائم آن در بزرگسالان و کودکان می توانید از تخصص کاردرمانگران مجرب در کلینیک کاردرمانی و توانبخشی حافظ بهره مند شوید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و رزرو نوبت با شماره ۰۳۱۳۳۳۹۶۲۴۷ تماس بگیرید.

روشهای تشخیص بیماریهای ماهیچه ای

تشخیص میوپاتی کار دشواری است و به معاینات زیادی نیاز دارد. پزشک بعد از معاینات فیزیکی، بررسی علائم میوپاتی و انجام تستهایی مثل رفلاکس بیمار، برای اطمینان از روشهای زیر برای تشخیص این بیماری استفاده می کند:

  • آزمایش خون
  • الکترومیوگرافی
  • بیوپسی یا نمونه برداری از عضله
  • MRI

بعد از تشخیص ضعف عضلانی و علت ایجاد آن، می توان بیماری عضله را با روشهای موجود درمان کرد.

درمان ضعف و آسیب ماهیچه ها در اصفهان

خوشبختانه برای رفع ضعف و آتروفی عضلانی کودکان و بزرگسالان روشهای درمانی موثری وجود دارد. هیچکدام این درمانها قطعی نیستند چرا که برای این بیماری درمان قطعی وجود ندارد. اما پزشکان برای رفع موثر و بازدارنده میوپاتی مادرزادی و اکتسابی و درمان دیستروفی عضلانی در اصفهان از روشهای زیر استفاده می کنند:

دارو درمانی

برای درمان بعضی از بیماران، داروهای کورتیکواستروئید خوراکی تجویز می شود. دوز داروهای استروئیدی بالا است و ظرف ۲ تا ۳ ماه می تواند التهاب عضله را درمان و قدرت عضلانی بیمار را برگرداند. همچنین برای جلوگیری از عوارض کورتون و نیز کنترل بیماری در دراز مدت داروهای ترکیبی برای بیمار تجویز می شوند.

اگر میوپاتی ناشی از بیماریهای خودایمنی باشد، معمولا ضعف عضله در این دسته از بیماران شدید بوده و به بیشتر روشهای درمانی رایج جواب نمی دهد. به همین دلیل پزشکان از تزریق وریدی داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی برای کاهش حملات دستگاه ایمنی به عضلات بدن و رفع التهاب عضلات استفاده می کنند.

توانبخشی در میوپاتی

پزشکان برای جلوگیری از بدشکلی بدن و بهبود عملکرد عضلات و تقویت آنها، بیمار را به بهترین مراکز کاردرمانی در اصفهان ارجاع می دهند. در این مراکز، کاردرمانگران از تکنیک های کار درمانی و توانبخشی برای برگرداندن بیمار به زندگی عادی خود استفاده می کنند. از این روش برای درمان میوپاتی های اطفال نیز استفاده می شود.

کاردرمانگر برای درمان میوپاتی به بیمار کمک می کنند حرکات روزمره را دوباره با توجه به شرایط بیماری خود آموزش ببیند. توانبخشی در این بیماران می تواند به کاهش درد، بهبود تعادل، کاهش خطر افتادن و نیز جلوگیری از کشیدگی عضلات بیمار کمک کند.

تغییر سبک زندگی

داشتن یک سبک زندگی سالم در طول عمر بیماران میوپاتی بسیار اهمیت دارد. چون در دراز مدت، این روش می تواند به کنترل علائم بیماری کمک کند. به این بیماران موارد زیر توصیه می شود:

  • خوردن غذاهای نرم، نیمه جامد یا غذاهای جامد پوره شده جهت کاهش مشکل بلع
  • داشتن رژیم غذایی سالم و متعادل
  • ورزش منظم
  • کنترل وزن

چون از نظر ظاهری بیمار عادی به نظر می رسد، لازم است خانواده، معلمان و کارفرمای شخص از بیماری او اطلاع داشته باشند تا محدودیت های حرکتی او را درک کنند. این مورد بخصوص در میوپاتی کودکان بسیار اهمیت دارد.

تکنیکهای کاردرمانی در میوپاتی

اگر برای درمان بیماریهای عضلانی در اصفهان به بهترین کلنیک کاردرمانی مراجعه کنید، بعد از معاینه بیمار و اطلاع کاردرمانگر از نظر پزشک، متخصصان کاردرمانی از روشهای زیر برای رفع ضعف عضلانی بیمار استفاده می کنند:

تکنیک کاردرمانی در میوپاتی

آب درمانی

از آنجایی که بیماران میوپاتی دچار خشکی و گرفتگی عضلات هستند، حرکت دادن مفاصل و ماهیچه ها برای آنها سخت است. استفاده از برنامه‌های ورزشی در آب می تواند به حرکت راحتتر و بهتر بیمار کمک کند. به علاوه آب درمانی در بیماری عضله نقش مهمی در موارد زیر دارد:

  • حفظ عملکردهای حرکتی بیمار در انجام روزانه
  • تقویت عضلات بیمار
  • کاهش تحلیل ماهیچه ها
  • رفع خشکی و گرفتگی های عضلانی

همچنین آب درمانی نقش موثری در کاهش درد و التهاب ماهیچه های بیمار دارد.

ورزش برای درمان میوپاتی

انجام حرکات ورزشی برای توانبخشی در میوپاتی یکی از اصلی ترین روشهای درمان این بیماری است. کاردرمانگر، حرکات ورزشی کششی، قدرتی و تعادلی را بر اساس شدت میوپاتی بیمار طراحی می کند. انجام این تمرینات با مزایای زیر همراه است:

  • جلوگیری از بدشکلی مفصل
  • تقویت عضلات
  • کاهش درد
  • افزایش انعطاف پذیری مفصل
  • بهبود دامنه حرکتی مفاصل و عضلات

همچنین، انجام تمرینات هوازی برای بیمارانی که عضلات قلب و ریه آنها دچار میوپاتی شده، بسیار مفید است.

برای درمان میوپاتی کودکان و بزرگسالان با کاردرمانی در اصفهان می توانید از تخصص کاردرمانگران مجرب در کلینیک کاردرمانی و توانبخشی حافظ بهره مند شوید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و رزرو نوبت با شماره ۰۳۱۳۳۳۹۶۲۴۷ تماس بگیرید.

حرکات ورزشی برای درمان بیماریهای عضلانی در اصفهان

بعضی از ورزش های درمان میوپاتی که توسط متخصص کاردرمانی میوپاتی در اصفهان طراحی شده است را می توانید در ادامه ببینید:

تمرین ۱

این تمرین برای کشش و تقویت عضله همسترینگ مفید است. برای انجام این تمرین باید به پشت بخوابید و پاها را دراز کنید. یک حوله، پارچه یا کش را دور سینه پای راست بیندازید. پا را تا حد ممکن بالا بیاورید. حوله را به سمت خود بکشید تا در پا احساس کشش کنید. ۱۰ تا ۱۵ ثانیه این کشش را حفظ کنید. به حالت اول برگردید و این تمرین را برای پای دیگر تکرار کنید.

تمرین 1 برای درمان میوپاتی

تمرین ۲

برای تقویت عضلات سینه، به پشت روی زمین، تخت، … دراز بکشید. زانوها را خم کنید. دمبلها را در دست بگیرید و همزمان دستها را مانند شکل زیر بالا ببرید. می توانید به جای دمبل از بطری های کوچک استفاده کنید. حالا با خم کردن آرنج، دمبلها را پایین بیاورید.

تمرین 2 برای درمان میوپاتی

تمرین ۳

این تمرین به تقویت عضلات پشت، بازوها، چهارسر ران، همسترینگ و شانه ها کمک می کند. برای این کار به شکم دراز بکشید. کف دستها را به زمین بچسبانید. با خم کردن آرنج و فشار دستها و سرپنجه پاها، بدن را بالا کشیده و از زمین جدا کنید (مطابق شکل زیر). چند ثانیه در این وضعیت بمانید. به حالت استراحت بازگشته و بعد از چند ثانیه دوباره این تمرین را تکرار کنید.

تمرین 3 برای درمان میوپاتی

هر یک از این تمرینات را چند بار در روز در ست های ۱۰ تا ۱۵ تایی انجام دهید. به یاد داشته باشید که این تمرینات نباید باعث درد عضله شوند. در صورت احساس درد، تمرین را متوقف و به کاردرمانگر خود اطلاع دهید تا تمرین دیگری برای شما طراحی کند.

اگر سوالی درباره درمان میوپاتی با کاردرمانی در اصفهان دارید، سوالات خود را در بخش نظرات این مقاله با ما در میان بگذارید تا به آنها پاسخ دهیم.

۴.۶/۵ - (۶۵ امتیاز)
کلینیک حافظ

کلینیک کاردرمانی و توانبخشی حافظ بعنوان مجهزترین و کاملترین کلینیک کاردرمانی در اصفهان ارائه دهنده خدمات تخصصی توانبخشی در زمینه مشکلات جسمی و ذهنی کودکان و بزرگسالان می باشد. ما در کلینیک حافظ با تخصیص بخشهای درمانی ویژه و مجزا و بکارگیری تیمی حرفه ای از درمانگران، مفتخر به ارائه بهترین خدمات درمانی به مراجعین عزیزی هستیم که از اصفهان و شهرهای اطراف به مرکز ما مراجعه می کنند.

۳۲ دیدگاه ها
  • سلام دکتر عزیز من ۳۲ سال دارم آقا هستم حدود ۲سال نیم پیش انگشت کوچک وکناریش برای دست راستم قدرتشو ازدست دادن قادر به جمع کردن انگشتانم نشدم پس از گذشت ۱سال بعد انگشت وسط هم همینطور شد که قادر به جمع کردن وفشار دادن نیستم وپس از چند ماه انگشت شصت دست چپ هم بر عکس دست راستم قادر به باز کردن نیسم ولی جمع میشه نوار عضله وآزمایش داده ام ‌با ام آر آی ساعد وانگشتان و کف دست دکترم گفته احتمال ۸۰ درصد بیماری میوپاتی هستش که برای من نمونه بردار نوشته بنده نیز انجام ولی هنوز جوابش نیومده حدود ۲ماه تول میکشه آماده بشود حالا به نظر حضرتعالی مشکل من درمان داره یا مشه از پیشرفتش جلو گیری کرد الان نباید داروی خاصی استفاده کنم تا جواب نمونه بداری بیاد ممنون میشم راهنمایم کنید واقعا نگرانم کرده

    • سلام، با توجه به اینکه سیر پیشرونده بیماری در طی سالهای اخیر در شما مشهود است، پیشنهاد میگردد جهت جلوگیری از پیشرفت بیماری و بهبود عملکردهای دست حتما توسط متخصصین توانبخشی ویزیت شوید و در کنار دارودرمانی، درمان توانبخشی را شروع کنید.

    • سلام منم بیماری میوپاتی دارم ولی ۵۰درصد فلج شدم و روز به روز داره پیشرفت میکنه هیچ دارویی نداره که استفاده کنم ؟

      • در حال حاضر درمان دارویی برای متوقف شدن سیر بیماری وجود ندارد و به تجویز مکمل ها و تقویت کننده های سیستم ایمنی بدن بسنده می شود. البته داروهایی از قبیل اسپینرازا وجود دارد که بعلت هزینه بالا و دسترسی محدود متاسفانه امکان دستیابی به آن دشوار است.
        پیشنهاد میشود جهت کاهش سرعت سیر بیماری و جلوگیری از ایجاد عوارض ثانویه که منجر به ناتوانی های حرکتی و… می گردد به متخصصین کاردرمانی که بر این مسئله اشراف دارند، مراجعه نمایید.

  • سلام خسته نباشید بچه های برادر شوهرم دخترن و مشکل میوپاتی دارن و فامیل هستن با هم که منو و شوهرمم پسر عمه دختر دایی هستیم اونا ازمایش ژنتیک دادن و ژن های معیوب هم پدر و هم مادر داشتن ما هم که ازمایش دادیم همینطور معیوب بود هر دومون و اون ژن و داشتیم الان باردارم میخوام بدونم درمانی هس بچم اون مشکل و نداشته باشه ده هفتمه دکترم دارم میرم

    • سلام، باید قبل از اقدام به بارداری تحت آزمایش های ژنتیک قرار میگرفتید که این فرصت را از دست داده اید. پیشنهاد می شود در اسرع وقت مسئله را با متخصص زنان خود در میان بگذارید

  • سلام اقای دکتر وقتتون بخیر پدر همسر من بیماری میوپاتی دارن، تا ده سال پیش قدرت راه رفتن داشتن اما به مرور قدرت راه رفتنشونو از دست دادن میخواستم ببینم راه درمان یا روشی برای بهبودشون وجود داره

    • با توجه به سیر پیشرونده بیماری که منجر به عوارض اسکلتی-عضلانی و کاهش توانایی های حرکتی می شود، بهترین راه مقابله با بیماری دریافت خدمات تخصصی توانبخشی و کاردرمانی بر اساس شرایط بیمار است.

  • سلام بسرم هفده سالشه بیماری میوباتی دیستروفی عضلانی دارد که در شش سالگی متوجه شدیم لطفا میشه در این زمینه یه بزشک سرشناسی را معرفی کنید ممنون از راهنمایی جنابعالی خدا خیرت دهد

    • بیماری میوپاتی در حال حاضر درمان خاصی ندارد.می بایست در کنار استفاده از داروهای مکمل که همکاران مغز و اعصاب ما تجویز میکنند، بصورت منظم دوره های کاردرمانی را تحت یک برنامه موثر دریافت کنند

  • سلام اقای دکتر ،خدا قوت ،برادر من ۳۵سالشه،از بیست سالگی به بعد میوپاتی شروع شد ولی الان چند ساله که ثابت مونده و راه میره و کاراش انحام میده ،برا بالا رفتن از پله سختشه و همون حالت اردکی راه رفتن ،خواهش میکنم راهنمایی بفرمایید و نوبت معاینه پیش خودتون میخواستم،ممنون

    • اولویتهای درمانی در بیماران میوپاتی وابسته به شرایط فعلی بیمار و روند پیشرفت بیماری هست. برای تعیین وقت معاینه می توانید با شماره نوبت دهی درج شده در سایت تماس بگیرید

  • باسلام وخسته نباشیدخانمی هستم ۳۹ساله که در۲۲ سالگی عضلات قلب دچارمشکل شدودرنتیجه پیس میکربرای عملکردبهترقلب استفاده شدکه بعدازان راه رفتن وبالا پایین رفتن ازپله برایم مشکل شدبعدازانجام آزمایشات ونوارعصب وعضله وبیوبسی تشخیص داده شدکه میوپاتی است امانوعش معلوم نیست الان حدود۵سال است که کلا راه نمیرم وازویاچراستفاده میکنم حدود ۲ماه است بعلت ضعف عضلات ریه ازدستگاه بای پپ استفاده میکنم همینطور بلع وتن صدا دچارمشکل شده آقای دکترلطفا اگه دارویی هست یاکاری که بشه عملکردریه وبدن رابهترکنه پیشنهادبدید اگرتزریق داروی اسپنرازا مؤثره لطفا بگید

    • شما می بایست از زمان تعیین بیماری یا از زمانی که متوجه ضعف در عضلات شدید تحت نظر کاردرمانی قرار میگرفتید. با این وجود شما می توانید هنوز هم درمان کاردرمانی و گفتاردرمانی را شروع کنید.
      درخصوص داروی اسپینرازا، متاسفانه این دارو علیرغم گران بودن و دسترسی محدود، نمی تواند برای همه انواع دیستروفی مفید باشد و نیاز هست همکاران نورولوژیست در این باره تصمیم گیری کنند

  • سلام خسته نباشید .پسر من ۳ سالشه و تاخیر در راه رفتن داشت نوار عصب عضله گرفتن ازش گفتن میوپاتی داره.الان داریم در هفته ۴ جلسه کاردرمانی میبریمش .فقط میخواستم بدونم امکانه بهبودیه کامله این بیماری هست؟

    • میزان بهبودی حرکات به عوامل متعددی از جمله شدت و نوع میوپاتی، برنامه درمانی مناسب و کاردرمانی اصولی برای بیماران میوپاتی دارد

      • دوتا خواهرزاده داشتم یکیشون دراثرمیوپاتی سه ساله به رحمت خدارفته در۱۵سالگی قلب وکبدش درگیر میوپاتی بوده دختر دیگشونم مبتلاهست خیلی نگرانیم دوماهی هست که تهوع واستفراغ وبی میلی به غذاداره چکارکنیم

        • با توجه به شرایط پیشرونده بیماری و پیشینه ای که در خانواده داشته اید، تحت نظر نورولوژیست و متخصص کاردرمانی باشید.

  • سلام آقا دکتر منم ۳۴ سالمه و بیماری میوپاتی مادر زادی دارم هیچ دارویی نیست برای ما یعنی یا امیدی هم نیست که ساخته بشه داروش
    اصلا گروهی وجود داره که برای ساختن دارو این بیماری تحقیقی بکنه و پیگیر این بیماری باشه ایا؟
    به قران دیگه از این زندگی حالم بهم میخوره کم کم دارم به خودکشی فکر میکنم که راحت بشم حتی دستشویی تنهایی نمیتونم برم شما رو به قران یک کاری واسه ما بکنید 😔😔

    • بیماری میوپاتی جزء بیماری هایی هست که بسیار موذیانه پیشرفت میکند و اگر شما ناامید باشید و روحیه خود را ازدست بدهید مسیر را برای رشد بیماری فراهم کرده اید.
      در دنیای امروز داروهایی درحال بررسی هستند که هنوز تاثیرشان برای همه انواع میوپاتی قطعی نشده.در حال حاضر پیشنهاد میکنم بجای مایوس شدن کاردرمانی خود را تحت نظر همکارانی که در این زمینه علم و مهارت کافی دارند شروع کنید، امیدوارم به حفظ سطح استقلال و عملکرد خود کمک کنید.

  • با سلام خسته نباشین بنده حدود ۳ سال از پشت شانه سمت چپم دچار گرفتگی عضلانی میشم البته موقع بارداری دچار این حالت شدم بعد از کلی دکتر رفتن دکتر روماتولوژی گفت دچار میوپاتی هستم دو بار هم آمپول لئیدوکایین تزریق کردن ولی باز خوب نشدم بنظرتون درمان دیگه ای هست

    • درمان گرفتگی های عضلانی بسته به شرایط و بیماری های همراه متفاوت هست و نمی شود با تزریق یک داروی ساده درمان کرد.
      در اسرع وقت و قبل ایجاد آسیب های جدی تر نیاز هست تحت درمان موثر قرار بگیرید

  • سلام خسته نباشین اقا هستم۲۸ساله تقریبا از۱۰سال پبش متوجه شدم پشت بازوهام بکم ضعیف شده ولی پیگیر نشدم الان پشت بازوهام سفتی عضلانیو نداره حرکت فلکسیون دارم ولی اکستلنسیون ضعیفه برام یجوری ک دستمو وقتی از ارنج خم میکنم دیگه نمیتونم بالا سرم ببرم.ایا این بیماری هست؟درمان داره؟راهنمایی لطفا.

    • ضعف عضلات و آتروفی پیشرونده می تواند نگران کننده باشد، توصیه میکنم در اسرع وقت جهت معاینات دقیق حرکتی به متخصصین کاردرمانی مراجعه کنید. در صورت لزوم به انجام آزمایشات شما را به نورولوژیست ارجاع خواهند داد.

  • سلام وقت بخیر
    اگر بیمار دچار از کار افتادگی عضلانی شده باشد و نتواند از ناحیه کمر به پایین تحرک داشته باشد چگونه باید ورزش های مربوطه را انجام دهد تا باعث جلوگیری پیشرفت میوپاتی شود؟

    • بیمار شما چون در مراحل پیشرفته بیماری هست، می بایست حتما تحت نظر متخصص کاردرمانی قرار بگیرد و در این شرایط از انجام تمرینات رایج در منزل به جد خودداری شود تا از آسیب های بیشتر پیشگیری به عمل آید.

  • من ۴۶ سالمه و دوسال پیش انگشتای اشاره ام سر میشدن و مرتب عضلات و ماهیچه هام میگرفتم وخوب کار نمیکردن دکترای مختلفی رفتم و داروهای تزریقی تو مچ دست استفاده کردم ب تشخیص اینکه کانال دستات بسته شده اما فایده نداشت تا آروم آروم دست کتف هام رو درگیر خودش کرد ب طوری ک دستام رو از زاویه ۹۰ درجه بالا نمیتونم بیارم شروع کردم ب دکتر رفتن دکترای مغذ و اعصاب (مسعود صابری،طوقیانی ووو)هیچ کدوم نتونستن تشخیص بدن یا حداقل نظر ب این بدن ک شاید ب میوپاتی داشته باشن فقط واسه منافع خودشون ی سری دارو نوشتن و کلی هزینه خوب هر سر درمان دارویی حداقل ۳ ماه زمان برد تا الان ک دوسال گذشته و فقط یک پزشک ک اونم نوار عضله میخواست بگیره مشکوک شد و ی سری آزمایش واسم نوشت ک نتیجه شد میوپاتی اکتسابی ک نمیدونم البته کدوم شاخه اش رو دارم پیش چ‌پزشکی باید برم ک نوعش رو بفهمن و حداقل راهنماییم کنن ک پیشرفت نکنه و بدتر نشم

    • با سلام. شما باید برای ادامه روند تشخیص بیماری خود به نرولوژیست مراجعه کنید و در کنار آن جهت پیشگیری و درمان مشکلات عضلانی و حرکتی کاردرمانی را شروع کنید.

  • سلام من همه علایم میوپاتی رو دارم دکتر میرم میگن سالمی ممکنه تشخیص ندن بیماری رو؟چه قرص تقویتی میتونم استفاده کنم که ضعف عضلاتم یکم بهتر بشه؟

    • ضعف عضلات و خستگی لزوما نمیتواند نشانه میوپاتی باشد. بهتر است قبل از بیشتر شدن درگیری ها به متخصص کاردرمانی مراجعه کنید.

  • سلام پسری دارم ۳/۵ساله به علت زمین خوردن های مکرر و عدم تعادل کافی موقع راه رفتن متخصص مغز و اعصاب احتمال داره که بیماری دیستروفی داشته باشه دارم دیوونه میشم توراخدا بهم بگین چکار کنم.

    • درخصوص تشخیص گذاری باید تحت نظر متخصص مغز و اعصاب باشید، اما درباره شرایط حرکتی و تعادلی کودکتان، لازم است هرچه سریعتر به متخصص کاردرمانی مراجعه کنید تا مراحل حرکتی بیشتری را از دست ندهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *