۱۰ اپلیکیشن و بازی اندرویدی برای کودکان اوتیسم

بازي-اندرويدي-براي-کودکان-اوتيسم

یکی از وسایل کمک آموزشی کودکان اوتیسم، نرم افزارهای اوتیسم هستند که بخش مهمی از تکنیک بازی درمانی اختلال اوتیسم به حساب می آیند. این بازی های کودکانه اندرویدی به بهبود مهارت ها و عملکرد مغز کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم کمک می کنند. در این مقاله بهترین بازی های اندروید برای کودکان اوتیسمی معرفی شده اند. برای دسترسی سریع به تیترها می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

۴ بازي اندرويدي براي کودکان اوتيسم به فارسی

به گفته دکتر زهره حسنوند، متخصص و کارشناس ارشد کاردرمانی، یکی از بهترین انواع بازی های درمانی برای کودکان اوتیسم، استفاده از بازیهای اندرویدی است. این بازیها مخصوص بچه های اوتیسم بوده و برای ارتقای توانایی های آنها طراحی شده اند. بهترین اپلیکیشن ها و بازیهای اندرویدی برای کودکان اوتیسم به زبان فارسی عبارتند از:

سرزمین فرشته ها

سرزمین فرشته ها یک اپلیکیشن رایگان سرگرمی- آموزشی با ۲۶ بازی متنوع برای کودکان اوتیسم است. «بازی فرشته» آموزش مفاهیم پایه ای زیر را شامل می شود:

  • خواندن و املای کلمات
  • شمارش اعداد
  • آشنایی با رنگ ها
  • معرفی اشکال هندسی
  • یادگیری مفاهیم مختلفی مثل جهت ها، کوچکتری و بزرگتری

بازی سرزمین فرشته ها برای کودکان اوتیسم

الفبارون

برنامه الفبارون یک اپلیکیشن برای کودکان اوتیسم است که به یادگیری کلمات فارسی کمک می کند. به کمک این بازی اندرویدی کودکان می تواند با شکل دیداری و نوشتاری حروف و کلمات آشنا شوند و در بازی های جورچین این برنامه بتوانند جای کلمات را در جمله پیدا کنند. همچنین به کمک این وسایل کمک آموزشی کودکان اوتیسم می توانند مهارت های ارتباطی خود را هم گسترش دهند.

بازی الفبارون برای کودکان اوتیسم

برنامه کودک یار

کودک یار یک اپلیکیشن مخصوص بچه های اوتیسم است که به آنها در یادگیری اشیا و مفاهیم پایه کمک می کند. کودک یار به عنوان یک برنامه درمانی اوتیسم، آموزش های خود را به صورت سرگرمی و همراه تصویر و صدا ارائه می کند. این ویژگی باعث می شود مهارت های حسی و ارتباطی کودکان تقویت شوند.

برنامه کودک یار برای کودکان اوتیسم

اپلیکیشن گفتار درمانی بهارک

نرم افزار گفتار درمانی بهارک برای کودکان اوتیسم، فلج مغزی و دیگر کودکانی که دچار اختلالات یادگیری و تاخیر رشد مهارت های کلامی هستند، بسیار مناسب است. این نرم افزار با استفاده از بازی های زیر می تواند مهارت های کلامی و گفتاری کودکان اوتیسمی را بهبود دهد:

  • لب خوانی حروف و کلمات همراه با تصویر
  • صدا سازی
  • جمله سازی
  • تقویت حس شنوایی و بینایی
  • یاد دادن تلفظ صحیح کلمات فارسی

اپلیکیشن گفتار درمانی بهارک برای کودکان اوتیسم

برای درمان اختلال طیف اوتیسم در کودکان در هر سنی می توانید از تخصص کاردرمانگران مجرب در کلینیک کاردرمانی و توانبخشی حافظ بهره مند شوید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و رزرو نوبت با شماره ۰۳۱۳۳۳۹۶۲۴۷ تماس بگیرید.

۶  اپلیکیشن خارجی برای کودکان اوتیسم

به گفته دکتر زهره حسنوند، متخصص و کارشناس ارشد کاردرمانی کودکان، برای برنامه درمانی اوتیسم می توانید از اپلیکیشن های خارجی زیر هم استفاده کنید:

Jade

یکی از بهترین نرم افزارهای اوتیسم، Jade نام دارد که در سال ۲۰۱۸، برنده جایزه Campus Mobile Award شده است. بازی های این برنامه به تقویت مهارت های زیر کمک می کنند:

  • تطبیق تصاویر و پیدا کردن رابطه بین اَشکال
  • تقویت قدرت تشخیص و استدلال کودک
  • یادگیری مهارت جواب دهی درست به بازیهای اپلیکیشن

موضوع بازی های این اپلیکیشن را حیوانات، خوراکی ها، اعداد، حروف و … تشکیل می دهند و برای همه سنین مناسب هستند. یعنی این برنامه درجه بندی سنی ندارد.

اپلیکیشن Jade برای کودکان اوتیسم

Otsimo

اوتیسمو (Otsimo) مجموعه ای از بازی های آموزشی درباره مهارت های پایه ای (الفبا، اعداد، رنگها، ماشین ها، …) است. برنامه درمانی اوتیسم با این اپلیکیشن می تواند به کودکان اوتیسمی که مشکلات گفتاری دارند کمک کند. این برنامه به تقویت شنوایی، بینایی، تمرکز و مهارت های ارتباطی کودکان اوتیسم کمک می کند. اوتیسمو را می توانید روی آی پد و آیفون هم نصب کنید.

اپلیکیشن Otsimo برای کودکان اوتیسم

Speech Blubs

اپلیکیشن Speech Blubs یک بازی کودکانه اندرویدی برای بهبود مهارت های تقلیدی و گفتاری در کودکان اوتیستیک است که روی آی پد و آیفون هم قابل نصب است. این برنامه کودک را به تقلید کردن از چیزهایی که می بیند، تشویق می کند. این اپلیکیشن در دو نسخه ۱ و ۲ منتشر شده که نسخه دوم آن پیشرفته تر است.

اپلیکیشن Speech Blubs برای کودکان اوتیسم

Pictello

این هم یک نرم افزار آموزشی برای دانش آموزان اوتیسم است که مهارت های اجتماعی و سازمانی ضعیفی دارند و در مدرسه دچار استرس می شوند. Pictello می تواند علاوه بر تقویت مهارت های لازم در مدرسه به تقویت حواس بینایی، شنوایی و درک مطلب کودکان نیز کمک کند. همچنین این برنامه خلاقیت، تفکر انتقادی و مهارت های تعاملی کودکان اوتیسم را افزایش می دهد.

اپلیکیشن Pictello برای کودکان اوتیسم

Card Talk‏

از برنامه Card Talk می توانید برای آموزش مهارت های کلامی و یادگیری نحوه بیان احساسات به کودکان اوتیستیک استفاده کنید. از دیگر مزایای این برنامه عبارت است از:

  • مهارت های ارتباطی
  • یادگیری لغات و دستور زبان (چند زبانه)
  • همراه بودن کارت های تصویری با صدا
  • تقویت حس های ۵ گانه کودک

اپلیکیشن Card Talk‏ برای کودکان اوتیسم

Look At Me

اپلیکیشن Look At Me یک بازي اندرويدي براي کودکان اوتيسم است که شرکت سامسونگ آن را طراحی کرده است. این برنامه به کودکان کمک می کند، حالتهای چهره را بتوانند تشخیص دهند و یاد بگیرند که چطور ارتباط چشمی با دیگران برقرار کنند.

اپلیکیشن Look At Me برای کودکان اوتیسم

برای درمان اختلال طیف اوتیسم در کودکان، می توانید از تخصص کاردرمانگران مجرب در کلینیک کاردرمانی و توانبخشی حافظ بهره مند شوید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و رزرو نوبت با شماره ۰۳۱۳۳۳۹۶۲۴۷ تماس بگیرید.

بازی درمانی اختلال اوتیسم در اصفهان

والدینی که می خواهند مطمئن باشند همان مهارت هایی را کودک شان از برنامه های اندرویدی یاد می گیرد که با آنها واقعا نیاز دارد، می توانند برای اطمینان به مراکز کاردرمانی مراجعه کنند.

متخصصان کاردرمانی در این مراکز با توجه به توانایی ها و نیازهای کودک شما می توانند بهترین مشاوره را در زمینه نرم افزار و بازی مخصوص بچه های اوتیسم به شما ارائه دهند.

اگر شما هم سوالی درباره بهترین اپلیکیشن ها و بازیهای اندرویدی برای کودکان اوتیسم دارید، می توانید در بخش نظرات این مقاله سوالات خود را از ما بپرسید.

۴.۹/۵ - (۷ امتیاز)
کلینیک حافظ

کلینیک کاردرمانی و توانبخشی حافظ بعنوان مجهزترین و کاملترین کلینیک کاردرمانی در اصفهان ارائه دهنده خدمات تخصصی توانبخشی در زمینه مشکلات جسمی و ذهنی کودکان و بزرگسالان می باشد. ما در کلینیک حافظ با تخصیص بخشهای درمانی ویژه و مجزا و بکارگیری تیمی حرفه ای از درمانگران، مفتخر به ارائه بهترین خدمات درمانی به مراجعین عزیزی هستیم که از اصفهان و شهرهای اطراف به مرکز ما مراجعه می کنند.

بدون دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *