بهترین زمان برای تشخیص و درمان در رفتگی لگن نوزاد چند ماهگی است

تشخیص-و-درمان-دررفتگی-لگن-نوزاد

دررفتگی لگن نوزادان اختلالی است که در آن گودی حفره‌ لگن نمی تواند بخش توپی سر استخوان ران را در خود جای دهد و باعث شلی لگن نوزادان یا دررفتگی آن می شود. اگر ساکن اصفهان یا شاهین شهر هستید و نوزادتان دچار چنین مشکلی شده، این مقاله را حتما تا آخر بخوانید.
ما در این مقاله به شما خواهیم گفت که آیا دردرفتگی لگن نوزاد قابل درمان است و چه زمانی بهترین زمان تشخیص و درمان در رفتگی لگن نوزادان است. برای دسترسی سریعتر به تیترهای مقاله می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

آیا درمان دررفتگی لگن نوزاد ممکن است؟

برای درمان دررفتگی لگن نوزادان می توان با بستن کمربند دررفتگی لگن نوزاد درمان کرد. اگر این روش موثر نباشد، شلی لگن نوزادان با گچ گیری یا جراحی درمان می شود. ولی در صورت عدم درمان، کودکتان در آینده با مشکلات زیر روبرو می شود:

  • الگوهای بد راه رفتن مثل اردکی راه رفتن کودکان
  • آسیب دیدن غضروف مفصل و بروز آرتروز در سنین میانسالی
  • لنگیدن
  • ایجاد مفصل کاذب به دلیل قرار نگرفتن مفصل ران در حفره لگن
  • دردهای لگنی در نوجوانی

با مراجعه به پزشک و ارجاع ایشان به یک کاردرمانگر خوب کودکان در اصفهان می توانید مشکل نوزادتان را برطرف کنید.

دررفتگی-لگن-نوزاد

برای تشخیص و درمان دررفتگی لگن نوزادان در اصفهان و شاهین شهر می توانید از تخصص کاردرمانگران مجرب در کلینیک کاردرمانی و توانبخشی حافظ بهره مند شوید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و رزرو نوبت با شماره ۰۳۱۳۳۳۹۶۲۴۷ تماس بگیرید.

چه زمانی کودکان باید از نظر دررفتگی مادرزادی لگن غربالگری شوند؟

نوزادانی که ریسک دیسپلازی هیپ در آنها بیشتر است مثلا زایمان بریچ بوده یا در معاینات بعد از تولد مشکوک به دررفتگی لگن هستند باید غربالگری شوند. معمولا حداقل ۴-۶ هفته بعد از تولد این غربالگری انجام می شود. چون لگن آنقدر در این مدت رشد کرده که بتوان دقیق آن را معاینه کرد.

بهترین زمان تشخیص و درمان در رفتگی لگن نوزاد

بهترین زمان تشخیص و درمان در رفتگی لگن نوزادان بستگی به شدت و نوع دررفتگی دارد. البته این فاکتورها بر روش درمان دررفتگی لگن نوزاد هم تاثیرگذار هستند. هر چه زودتر این عارضه تشخیص داده شود، درمان آن هم سریعتر و بهتر نتیجه می دهد.

چون در سنین پایین تر رباط های نوزاد شل هستند و لبه های حفره از غضروف نرم و انعطاف پذیری ساخته شده است. اما با بیشتر شدن سن بافت های نرم و رباط های نوزاد هم سفت تر می شوند و برای قرار گرفتن ران در حفره لگن به زمان و نیروی بیشتری نیاز است.

بنابراین بهترین زمان تشخیص و درمان دررفتگی لگن نوزاد سنین ۶ هفتگی تا ۶ ماهگی است که عضلات و تاندون ها نرمتر هستند. در این سنین با کمربند دررفتگی لگن نوزادان می توان طی ۶ تا ۱۲ هفته این عارضه را درمان کرد.

بهترین-زمان-تشخیص-و-درمان-دررفتگی-لگن-نوزاد

درمان دررفتگی لگن نوزادان در سنین بالاتر

برای درمان دررفتگی لگن نوزادان در اصفهان که با روش بریس لگن نوزاد درمان نشده اند، سن بالاتری دارند و یا دررفتگی شدید دارند، می توان از روشهای جایگزین بریس لگن نوزاد استفاده کرد:

گچ گیری: برای سه ماه لگن و رانها گچ گرفته می شود که البته این مدت زمان برای کودکان بزرگتر بیشتر است. این روش به لگن اجازه می دهد رشد کند و پایدارتر شود.

جراحی: از روشهای جراحی با تکنیک های مختلف برای جا انداختن لگن نوزاد استفاده می شود. متداول ترین روش جراحی برای کودکان زیر یک سال، عمل جا اندازی تحت بیهوشی عمومی و بعد گچ گرفتن بدن است.

بعد از عمل و باز کردن گچها باید نوزاد کاردرمانی شود تا دامنه حرکتی مفاصل و عضلات او تقویت شوند. برای انجام کاردرمانی خوب در اصفهان و شاهین شهر می توانید به کلینیک کاردرمانی و توانبخشی حافظ مراجعه کنید.

برای تشخیص و درمان دررفتگی لگن نوزادان در اصفهان و شاهین شهر می توانید از تخصص کاردرمانگران مجرب در کلینیک کاردرمانی و توانبخشی حافظ بهره مند شوید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و رزرو نوبت با شماره ۰۳۱۳۳۳۹۶۲۴۷ تماس بگیرید.

پرسش و پاسخ دررفتگی لگن نوزادان

در اینجا می توانید پاسخ کلینیک کاردرمانی و توانبخشی حافظ را به سوالات رایج والدین درباره دیسپلازی هیپ نوزادان یا همان دررفتگی لگن نوزادان بخوانید:

برای تشخیص دررفتگی لگن با سونوگرافی از چندماهگی باید اقدام کنیم؟

برای سونوگرافی لگن و تشخیص DDH می توانید از شش هفتگی نوزاد به مراکز سونوگرافی مراجعه کنید.

چه زمانی نوزادان از نظر دیسپلازی هیپ معاینه می شوند؟

معمولاً طی یک غربالگری معمول در چند ماه اول زندگی نوزاد می توان این عارضه را تشخیص داد.

چگونه دیسپلازی هیپ در یک کودک ۲ ماهه درمان می شود؟

بستن بریس لگن نوزادانی که زیر ۶ ماهه هستند، ۸۵ تا ۹۸ درصد میتواند به درمان دیسپلازی هیپ نوزادان کمک کند. اکثر پزشکان توصیه می کنند بریس تمام وقت برای ۶ تا ۱۲ هفته بسته شود و بعد از ثابت شدن لگن باید ۴-۶ هفته دیگر هم فقط شبها بریس را ببندید.

اگر شما هم سوالی درباره بهترین زمان تشخیص و درمان دررفتگی لگن نوزادن دارید در بخش نظرات میتوانید از ما بپرسید.

۴.۹/۵ - (۶۳ امتیاز)
کلینیک حافظ

کلینیک کاردرمانی و توانبخشی حافظ بعنوان مجهزترین و کاملترین کلینیک کاردرمانی در اصفهان ارائه دهنده خدمات تخصصی توانبخشی در زمینه مشکلات جسمی و ذهنی کودکان و بزرگسالان می باشد. ما در کلینیک حافظ با تخصیص بخشهای درمانی ویژه و مجزا و بکارگیری تیمی حرفه ای از درمانگران، مفتخر به ارائه بهترین خدمات درمانی به مراجعین عزیزی هستیم که از اصفهان و شهرهای اطراف به مرکز ما مراجعه می کنند.

بدون دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *